camping.

jag älskar känslan av att vara ett med naturen. denna helgen gjorde mig ny som människa.
Bendigo är lite tragiskt och jag längtar hem efter den svenska naturen. samtidigt är jag otroligt tacksam över att vara här och får göra denna terminen. jag lär mig nya ord på engelska varje dag och alla människor på campus är helt fantastiska. men vårt hus ligger helt fel, vi har ingenting nära, jo en sjukt stor gammal kyrkogård. yej.
allting här är torrt och brun-rött. det finns i princip inget gräs och allt som är grönt är inte grönt som hemma mer silvergrönt. här finns ingen jord, allt är hårt packad sand.  många områden har blivit nerbrända så det är mycket svart skog. det är en märklig känsla.

jag fick en matförgiftning förra onsdagen och fick stanna hemm torsdag och fredag. hade folk som tog hand om mig, så det var helt okej! på lördagen gav jag och en kompis oss ut på en vandring i buschen runt omkring. vi gick till spring valley reservoir. där satte vi upp en camp vid en liten sjö och gjorde eld. vi lagade potatis i folie och drack lite för mycket vin! vi fick sällskap av ett gäng ungdomar senare, vilket livade upp! badade massor på söndagen och gick på upptäcktsfärd. jag mådde så bra efter de!

marina skulle ge sig iväg upp norr igen så vi hade lite avskedsmiddag igårkväll, åt fajitas!

idag sitter jag på skolan, har kommit igång nu och allt känns precis lagom. jag har att göra men är inte överstressad.
gör mest saker jag tycker är kul, har en kurs om stenar och mineraler som är mindre skoj men men, thats life!

det finns nya bilder på facebook. australien!

ha de bäst!
stoooor kram!

Kommentarer
Postat av: Mormor o morfar

Tack för att du hörde av dig. Har läst och sett på dina bilder. Allt verkar ju bra med boendet och skolan. Här är inte så grönt just nu, mest bara vitt.

Hälsningar till dig från mormor o morfar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback