empire of the sun.

jag lyssnar på musik, sitter på skolan och tråkar. det var en tråkig helg.

vi var i melbourne i fredags med skolan, intressant dag om hållbart byggande och framtida energi.

jag har 20 dagar kvar i skolan. jag längtar hem till alla. längtar till skolan är slut så jag kan resa igen.

nu ska jag på möte om min uppsats och sen ikväll ska fotoklassen träffas i stan och ta nattbilder med ficklampa.

ha de fint!
pussokram.

lördag.

igår när jag vaknade hade jag en jätte ångestkänsla som kröp sig upp i kroppen. jag ville bara ligga kvar i sängen och gömma mig under täcket och aldrig visa mig igen. jag längtar efter ett enkelt liv. ett liv på landet där alla problem är små. där jag går runt i en rutig klänning och bakar bröd. det blev ännu mer tydligt när min kära konrad gick runt i trädgården utanför och fixade med saker. jag känner att jag vill ha mitt eget, jag bor alltid temporärt. jag har aldrig något riktigt hem, det saknar jag. iof har jag aldrig haft det, förutom hos mamma och pappa.
men jag lever ju ett drömliv där jag får allt jag kämpar för så jag ska vara lycklig.
jag tog mig iaf i kragen och hoppade upp ur sängen. skrev en lista på allt jag skulle göra, käkade frukost och drog till gymmet. att träna är bra, det får mig att hitta en kämparglöd. sen mådde jag bra igen. satte mig och gjorde allt jag skulle. när allt var avbockat köpte jag ett choklad. för det är den bästa belöningen!

denna helgen är en fokushelg. fokus på träning, må bra och plugga. vi såg "i am sam" igår, jag och evelina. fantastisk film. idag har jag tränat och ska skriva uppsats ett par timmar nu. till jag dör av uttråkning och drar och fotar kyrkogården istället.

konrad hittade en ödla häromdagen, en blue tongue. den frös och rörde sig inte, en liten baby. så nu har den ett hem precis bredvid hans säng så vi kan ligga och titta på den. jag tycker fortfarande det är lite läskigt men han tar upp den hela tiden för att den ska vänja sig vid människor. och jag älskar när människor bryr sig om djur.

jaha, ikväll ska vi ha konstkväll. lyssna på musik, dricka vin och måla tavlor. jag vill ha kväll nu!

sydney harbour bridge i solnedgång.

ha de bäst!
puss

sydney babe!

jag är förälskad i Sydney, att jag är förälskad i killen som jag var där med kanske gjorde det lättare men vi har haft det så fantastiskt så det inte går att beskriva med ord. han är min soulmate. vi är gjorda för varandra.
fint!

snabb resumé.
Melbourne med Konrad, Evelina och Jordan på tisdagen, var på rysk restaurang. upp 5 på morgonen, flög tidigt.
Sydney var varmt och soligt. Vi var hemma hos Mark som vi bodde hos. hans hus var riktigt fint. förorten han bodde i (glebe) var underbart flummig! vi käkade thai och gick runt universitetet. var på museum och såg mumier. var en sväng på stan och letade information på vad vi ville göra. åt middag med Mark på kvällen.
Torsdag var vi på Zoo, tog båten dit. Massor av fina djur. Hade kul! Åt glass och drack varm choklad i ösregn i hamnen innan vi strosade smågator hem i natten!
Fredagen gick vi på museum of contemporary art (moderna muséet) och fick massor av ideer inför framtiden. Sen gick vi på stan och drack en öl och spelade kort på en irlänsk pub.
Lördagen var en väldigt bra dag! Vi var på Glebe Market som var en underbar liten flummig marknad med massor av saker vi båda älskade. Shoppade lite för mkt båda! Sen tog vi en fika i en av de mysiga bokaffärerna. Gick hem och tog en tupplur för att sen kunna gå ut på kvällen. Vi gick tillbaka till vår favoritgata i Glebe och åt mexikanskt och drack sangria. Underbart varm kväll, satt ute till sent!
Hela söndagen var jag i ett moln, trött och på myshumör. Vi åkte till bondi beach och badade i vågorna! Det var som ett eget medelhavsparadis nära staden! åt glass och strosade runt! Efter det åkte vi till Sydney Akvarium, vilket var en sjukt häftig upplevelse. Stora pooler med hajar, sköldpaddor och fiskar där man går i gångar under. Skrämmande men coolt! Sen gick vi och åt på italiensk restaurang. Pizza! Kände mig lite ledsen, Sydney är ingen stad man vill lämna.
Måndagen var inte mindre aktiv, vi käkade lunch i botanical garden och tittade en sista gång på operahuset sen åkte vi till power house som är som ett tekniskt museum och här kunde vi lätt spenderat en hel dag men det var okej med 2 timmar med!
Mark hade lagat mat när vi kom tillbaka och han körde oss till flygplatsen. Var sannslöst trött på tåget tillbaka till Bendigo och somnade på Konrads axlar.

Idag började vi med Geoteknik klockan 8, välkommen tillbaka till verkligheten!
8 veckor kvar av plugg sen är det semester igen.

Ha de bäst!
Och här kommer en bild på coolaste djuret!