papamoa.

här är ett semesterparadis och vi har det så lyxigt man bara kan ha det.

igår var det deras julafton och vi började med strumpor. Anne, daniels mamma, hade gjort sockar till oss alla, så gulligt! jag fick en himla massa smått och gott. flip-flops, duschkräm, läppglans, godis och smällare. =)
sen hade vi den andra julklappsutdelningen där alla hade fått en person att köpa till. jag fick ett jättefint halsband och örhängen gjort av nz blåa snäckor. verkligen bästa presenten!!!
efter det åt vi en jättemiddarg bestående av världens största skinka, gås, nypotatis, såser av alla dess slag, rotfrukspytt och sallad! så gott!
sen gick vi alla till stranden, även de gamla (utom granma` då) och solade och badade.
matt, karlis kille, hade en paddelboard. det är en jättestor surfbräda som man ska träna balans på. man åker runt i vattnet stående och paddlar med en paddel. skitskoj! jag svalde nog en lite vatten. mmmm.
det var massor av strandlöss så jag har röda kliande bett på hela min kropp idag. ugha.
sen var det EFTERRÄTT, min favoriträtt!!! det fanns minst 15 olika sorter, allt från gräddtårta med jordgubbar, till marängen fyllda med choklad, småsaker, fruktspett, jelly till vanlig glass med chokladsås.
jag åt till jag inte kunde röra mig. haha!
sen hade vi en balkonfight, alli den skottska killen som är här och firar jul med oss spelar säckpipa. han spelade inne men fick gå ut på terassen då alla i grannskapet ville höra. männen på balkongen i huset mittemot började spela gitarr och munspel så höll dom på så en sång var i säkert en timme.
jag dansade ringdans med mormor, hon älskade säckpipan!!
vi avslutade kvällen med att spela spel.

ja, de är ett skönt gäng vi är. i ett underbart hus. med massor av god mat!

imorn ska vi på konsert i tauranga, sen åker vi en sväng till coromandel i ett par dagar.
hörs efter det.

solen kallar, jag vill bli BRUUUUN!



Evelina sitter på husets terass.

pussokram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback