hue

vi har valdigt roligt at namnet pa denna staden som ligger 12 timmars bussresa soder om hanoi.
ett huvud pa skanska. hue. skitkul!
vi ar trotta pa skandinavisk kyla och drar hela vagen ner till nah trang imorgon.
idag har jag leggins under langa byxer, strumpor, skor, t-shirt, fleece troja, sjal och regnjacka.
inte precis vad jag raknade med nar vi planerade denna resan.
men langre soderut ska det vara varmt, sager sakra kallor!
vi vill ha sandstrand, billig ol och hav.
vill vill.

vart senaste aventyr var halong bay och cat ba island. ska lagga upp bilder sen for det var det mest fantastiska jag sett pa lange.
over 1900 st oar som sticker upp som sma berg i vattnet. finns bland unescos varldsarv och det var unikt och jattevackert!
vi akte till halong bay i forrgar och tog en bat ut bland oarna. var inne i 2 grottor som var kusliga, stora och fanstiska.
det ar haftigt att var jord kan skapa nagot som annorlunda mitt ute i vattnet.
vi la sen till i en hamn pa cat ba island, som ar den storsta bebodda on i omradet.
bodde pa ett fint hotel dar vi fick middag pa kvallen ihop med ganget vi akte med.
somnade tidigt och dagen efter tog vi bade ut till ett samhalle dar alla bodde pa husbatar. det fanns en skola pa en bat. livnar sig numera mycket pa turismen men antagligen fiske med.

upplever mycket. inatt akte vi sovbuss och hamnade halv 5 i hue. skulle varit framme halv 8. lite paffa.
fick ga till hotellet och knacka pa, fick ett rum och somnade om ett par timmar!

nu ska vi ut i en regnig stad som ska ha mycket att visa. jag har mest lust att sitta pa cafe hela dan. =)

kram pa er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback