lite aktion, mkt aktion!

om jag skulle börja filosofera över allt jag gör, tänker och vill skulle jag kunna skriva ett drama i 500 sidors ordningen. det hade ju varit väldigt dumt att skriva en så tjock bok om något man vill för de känns som de är bättre att använda tiden till att göra de. genomföra drömmar en efter en.
min första dröm i livet var nog att våga ta för sig och våga känna. de lärde jag mig fort.
min andra dröm var kanske att resa iväg själv.. och de har jag gjort.. barcelona och schweiz. alldeles hjälplös på egna ben. ingen som hör ens tårar, så jag lärde mig snart att skita i att gråta och vara glad istället. för det gav så mycket mer. för vem bryr sig om en person som ser ledsen ut och inget vågar. den personen flyter lätt förbi. vill man nåt får man kämpa för det. varken pengar eller vänner kommer gratis. de är som en belöning.
min tredje dröm var att hitta någon att leva med, för att lära sig leva ensam är en konst och viktigt men att leva två är också en konst. mycket svårare om jag får erkänna. ur min synvinkel iaf. jag har provat och provat, lite som att prva glass i varje land man kommer till har jag provat att leva med någon. men det verkar inte funka. och jag har verkligen inte gett upp. men långsamt rinner bägaren över. man tar så mycket skit, som faktiskt bara gör en starkare.
min fjärde dröm är att har gjort allt, varit överallt, ha massor av vänner, vara framgångsrik och ha massor av heta älskare.
min fjärde dröm hoppar jag någonstanns innerst inne aldrig blir sann. för något måste man ju sträva efter. och någonstanns är faktiskt trygghet nr ett i prioritering.

mycket text lite aktion.

mer aktion nu då:
jag var i oslo och blev kär, i stan!
jag ska flytta dit!
jag skrev på kontrakt och ska arbeta på skanska som tjänsteman en månad i sommar. sjukt coolt!
jag ska tjäna pengar i oslo för att sen resa med min kära LISA!
jag ska åka till blekinge imorn och fira midsommar och borde verkligen sova nu.

ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback