året 2006

året 2006 börjar närma sig sitt slut.

vad hände?

i början av året var jag fortfarande helt överlycklig av att vara i Sverige igen. gick mest & njöt. började läsa fysik b på komvux i höör och åkte i slutet av januari ner till min "dåvarande" käresta i Schweiz för en månads skidåkning. när jag tänker tillbaka var det en ohållbar kaosartad situation. jag ville endast hem, och även om det var trevligt med så mkt skidor var det "med glädje" jag lämnade landet och for direkt till Paris "chinon" med natttåg. gick rundor som en yr höna i paris morgondis, gud vad jag minns den morgonen. det kändes konstigt att helt plötsligt vara där. liksom. jag letade mig från norr till öst och tog ett tåg till flygplatsen där jag skulle möta upp kusiner & annat folk. och det mest otroliga är att man hittar varandra! sen hade vi brått för att hinna med nästa tåg ut på landet. det var helt otroligt vackert och en dag nästa år ska jag lära mig franska! sen var det barnpass i en dag och massor av god mat och massor av vin. jag fick influensa och den önskade trippen in till paris city fick bokas av. när jag kom hem till svea igen var det extremt mkt fysik som skulle tas igen. men jag klarade kursen och var överlycklig! sen gick sommaren i väntans tecken, även om det hade varit konstigt om jag inte kommit in på den önskade utbildningen. och det gjorde jag! sommaren var mest bara arbete! jobbade som en idiot på en fin restaurang. det var kul men jobbigt. tjänade massor av pengar som gick åt *ler*. en del konserter hanns dock med. flyttade till malmö i augusti! älskade livet! mkt fest & festival! kände inga människor så när carro också flyttade dit i september var lyckan fullbordad! tyvärr har vi haft alldeles för mkt att göra båda två, men tryggheten att ha varandra nära är alltid det bästa! skolan började och det var toppen! lärde känna nytt folk och en planerad resa till oslo fick ställas in eftersom jag akut bytte lägenhet. fick en etta mitt i stan, förstahandskontrakt! kunde inte säga nej. så resan till oslo får bli i början av 2007. i september träffade jag "han". och den sena hösten gick i kärlekens tecken! sen var det jul och det är dax att börja vänja sig vid att säga 2007. men det låter bra. 2006 var det året jag blev 22, nu kan det bara bli 23. logik!

nu ser jag fram emot en vår utan flytter (det är trots allt ganska jobbigt). jag se fram emot en massa kärlek och att få umgås en massa med alla vänner.

Kommentarer
Postat av: eva

aa vad trevligt med en sammanfattning :P

nu har jag också en blogg... du inspirerade mig lite där hihi

Postat av: Amundmelissa

Great site! Lots of useful information!

2009-06-22 @ 12:17:45
URL: http://amundmelissa.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback