ibland har man tur!

jag har nästan fått sommarjobb! toppen!

i helgen bestämde jag mig för att starta mitt nya liv, för att vara snäll mot min kropp!
numera äter jag bara väldigt få och konstiga saker... men de känns bra!
har tänkt länge att jag ska sluta helt med kött och nu är jag nästan där. Griskött ska uteslutas helt men fisk och fågel ska jag äta. skälet att sluta är inte moraliskt utan med tanke på all syra som finns i kött. plus att det känns skönt att även göra en moralisk insats!
Bröd ska jag inte äta, så till frukost blir det numera en gröt på bovete, hirs och polenta. Det är okej, verkligen!
Helst inte vete alls, alltså kan man nästan säga GI-kost. (eh, fast utan kött). Måste dock få i mig kolhydrater så pasta får nog vara undantaget med tanke på att jag träna så pass mkt.
Älskar att ta hand om min kropp, tänka sunt och verkligen genomföra det. Var och handlade idag. nu börjar det!
Ska även rena kroppen när jag ändå håller på. detox. Började idag med en kur för 20 dagar. Så nu är min första sysselsättning att dricka vatten.

nu ska jag läsa fysik med tanke på att jag har prov på fredag och ska jobba tisdag och onsdag!

föresten jag är singel. efter många om och men så tog jag tag i saken. är inte ledsen, det är bara realistiskt. det hade aldrig funkat, men konstigt nog gick de sista två dagarna bra. han fick ju stanna veckan ut, och vi hade skoj!

nu är det snart påsklov och då ska jag antagligen börja mitt nya jobb!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback