dagens

Dagens händelse: Jag är lagom sjuk men beslutar mig för att ändå cykla till föreläsningen i analys och efter den sitta kvar en stund. Innan klockan 1700 måste jag dock ha tagit mig ut till frihamnen för att hämta min kamera på DHL. Sagt och gjort, halv fem börjar jag cykelturen och utan varken bakskärm eller bra humör når jag äntligen mitt mål. Och det var längre än jag trodde. Min vita regnjacka är inte längre vit och mitt ansikte liknade nog mer en havsstorm än ett rent nysminkat face! Då möts jag av en stor port som säger att godsutlämning är mellan 800-1630. Shit, men jag frågar och får tillslut komma in. Väl inne möter jag en kille (man, eller vad man nu ska kalla honom). Han börjar direkt att snacka och vi pladdrar på. Han skrattar lite åt min svart "egentligen vita" regnjacka och frågar tillslut om han ska skjutsa mig hem med cyklen bak i hans van. haha, visst. Men jag säger nja och får mitt paket. han försvinner och när jag väl kommer ut regnar det verkligen helt sjukt mkt. Så när jag ser honom och han säger; de regnar lite. Då ger jag mig och får skjuts ända hem till dörren. Det finns fortfarande gentlemän även år 2006. Det ni! På vägen hem snackar vi på, han är rolig och lättsam och tillslut frågar han om han får lov att vara fräck nog att bjuda mig på fika någon dag. Eh. jag börjar pladdra på om hur trött jag är på killar just nu och det hela slutar med att vi är rörande överens om att både tjejer och killar mest är svin. Haha! (Dagens!) När han väl ska släppa av mig här hemma frågar han igen och jag tar mig i kragen och säger; är det okej om jag svarar nej, för det är väl bättre att vara ärlig! Men tack för skjutsen! (*ler* tjejer är också svin, nu är det så) Och jag slapp ju cykla hem i regnet och fick dessutom en trevlig pratstund med någon jag aldrig träffat förut och definitivt aldrig kommer träffa igen.

Tack för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback