en vanlig dag.

jag sitter här på skolan med Evelina framför mig. vi har båda varsin liten söt laptop framför oss, en vattenflaska vid sidan och suckar av och till över livet. onsdag.
det börjar bli saker att göra i skolan. saken är den att vi har för mycket tid. här finns ingenting annat att göra än att plugga och träna. så det gör vi.
här är fortfarande extremt varmt på dagarna medan kvällarna börjar bli kalla. första frosten kom inatt. snart blir det kallare, folk här säger att hösten här är underbar. men krispiga morgnar och varma dagar.

jag har bokat en resa i påsk till Sydney. åker den 7 till den 12 med en kompis. jag längtar. ska bli skönt med miljöombyte. jag ska bestiga den vackra bron och gå på akvariet.

ikväll har vi unimates, nästa sista. vet inte om jag skrivit det men vi är ett gäng internationella studenter som ses på onsdagkvällar och gör saker. ikväll ska vi göra "rock-climbing" och äta på italiensk restaurang. =)

idag har jag haft fotografering hela dagen. vi tittar mest på bilder och diskuterar. det är lite för basic, men bra för mig för att få vara kreativ och lära mig nya ord på engelska. igår var vi på kyrkogården och letade bokstäver för en framtida assignment. vi tittade på en extremt vacker film på vimeo som hetter the third and the seventh, väl värd att se. 100 % animerad i photoshop.

jag skriver för övrig en rapport om översvämning i Zambia, så den ska jag sitta med hela dagen imorgon. det är tur att jag läser saker jag brinner för. kursen jag älskar mest heter "sustainable infrastructure" och är en kurs där vi pratar extremt mycket om vad klimatförändringarna gör för världen och vad som kommer hända i framtiden. jag är helt med på att något extremt kommer hända och vi alla kommer får en chock och handla när det väl händer, vilket är vad folk gör, men samtidigt är tragiskt.
al gores film är att rekommendera. den är amerikansk men har massor av viktig information.

här kommer ett par bilder.


camping.




skog.


sjukt töntig bild på mig och kängrur.


tjooo!

pussokram.
saknar alla sjuuuukt mycket!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback