utbilding.

jag är verkligen ingen tentaälskare. jag vet att nog ingen är det men man föredrar ändå vissa sätt att studera. jag skriver hellre stora uppsatser och presenterar. tentor ger mig ångest och gör mig stressad. jag är så rädd för att inte prestera och inte klara. varför egentligen? jag klarar nästan allt jag gör, jag får nästan alltid bästa betyg. jag är en seriös människa med höga krav på mig själv. varför skapas vissa människor med dessa egenskaper. det är självklart väldigt bra drag när det gäller att driva något. för jag ger ju aldrig direkt upp. men jag stressar upp mig själv inombord, utan någon direkt orsak. jag älskar dessutom när saker är över. vägen dit är bara en kämparinsats för att nå dit. nu längtar jag till måndag efter lunch. då är tentorna över.

imorgon ska jag ta en ledig dag. därför sitter jag på skolan hela dagen idag. Konrad blir 25. Tamdadadaaaaa!
jag ska sjung för honom på morgonen. har köpt bakelser! han är och hämtar sitt pass idag, sen är det bara visum kvar. han är sjukt exalterad och hoppar och skuttar varje dag! det är tur det!

jag är snart igenom alla mineraler och alla 3 rock types. hoppas hoppas jag klarar tentorna! och egentligen efter måndag bryr jag mig ändå inte. för då ska jag har semester och kan ändå inte göra något åt det.

man lever ju faktiskt bara en gång. och ska ta till vara på den! inte stressa för en töntig liten tenta.

saker jag ska göra när jag kommer hem:
-krama alla tretusen gånger
-äta massor av saker tex messmör, knäckebröd, salt fudge och annat onödigt.
-gå runt sjön och förstå att jag är tillbaka
-leka med alla mina kompisar som är så fina!
-plugga matte

nu ska jag fortsätta plugga. likabra det. ju bättre jag kan det ju mindre oro.

ha de fint!
SAKNAR ER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback