lördag.

igår när jag vaknade hade jag en jätte ångestkänsla som kröp sig upp i kroppen. jag ville bara ligga kvar i sängen och gömma mig under täcket och aldrig visa mig igen. jag längtar efter ett enkelt liv. ett liv på landet där alla problem är små. där jag går runt i en rutig klänning och bakar bröd. det blev ännu mer tydligt när min kära konrad gick runt i trädgården utanför och fixade med saker. jag känner att jag vill ha mitt eget, jag bor alltid temporärt. jag har aldrig något riktigt hem, det saknar jag. iof har jag aldrig haft det, förutom hos mamma och pappa.
men jag lever ju ett drömliv där jag får allt jag kämpar för så jag ska vara lycklig.
jag tog mig iaf i kragen och hoppade upp ur sängen. skrev en lista på allt jag skulle göra, käkade frukost och drog till gymmet. att träna är bra, det får mig att hitta en kämparglöd. sen mådde jag bra igen. satte mig och gjorde allt jag skulle. när allt var avbockat köpte jag ett choklad. för det är den bästa belöningen!

denna helgen är en fokushelg. fokus på träning, må bra och plugga. vi såg "i am sam" igår, jag och evelina. fantastisk film. idag har jag tränat och ska skriva uppsats ett par timmar nu. till jag dör av uttråkning och drar och fotar kyrkogården istället.

konrad hittade en ödla häromdagen, en blue tongue. den frös och rörde sig inte, en liten baby. så nu har den ett hem precis bredvid hans säng så vi kan ligga och titta på den. jag tycker fortfarande det är lite läskigt men han tar upp den hela tiden för att den ska vänja sig vid människor. och jag älskar när människor bryr sig om djur.

jaha, ikväll ska vi ha konstkväll. lyssna på musik, dricka vin och måla tavlor. jag vill ha kväll nu!

sydney harbour bridge i solnedgång.

ha de bäst!
puss

Kommentarer
Postat av: Jannike

Förstår dej alldeles utmärkt:) Men en vacker dag ska du se att du sitter där klar med allt!!



vem e denna Konrad?? Autralienare? eller svenne?;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback