orättvisor.

jag vill arbeta med orättvisor. det finns så många människor som mår dåligt & har det riktigt illa.

jag har några mål med mitt egna liv innan jag någonsin kan hjälpa någon annan. det är lätt att vara naiv och tro man kan göra något men utan pengar och utbildning kommer man ingenstans här i världen.

jag måste sluta läsa modebloggar. det är verkligen det värsta jag vet.
jag blir galen när jag ser hur mkt pengar folk lägger på kläder och prylar.
jag blir galen av att se alla shoppa för miljoner var dag på ikea.

människan är primitiv och vill vara som alla andra. sorgligt.

jag bor i en stad där människor tjänar massor av pengar. ändå är alla fattiga några dagar efter löning.
ändå finns det otroligt mycket människor som lever i misär och fattigdom.
och sist men inte minst finns det ett sånt flöde av droger som gör folk helt odugliga.
antagligen orkar folk inte mer.
jobba, äta, sova, jobba.....

mitt liv ska aldrig bli så. jag vägrar.
om jag ska leva ett vanligt liv så blir det om några år. och då ska jag odla mina egna grönsaker.

-jag vill med detta inlägget inte alls säga att jag är bättre eller smartare än någon annan.
men är det inte sorgligt hur lätt ett samhäller är att se igenom.
jag vill bara jobba för något som gör mig stolt när jag lägger mig om kvällen.
jag vill inte jobba med något som ger mig ångest och huvudbry.
Neverever.

det var allt från sängen här i källaren på Alnagata 11.

gonatt på er!
puss

Kommentarer
Postat av: Carolina

Åh jo, du är mycket bättre än många andra tycker jag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback