en saga.

ibland tror jag att livet är en saga. det man tror på och önskar sig kommer i uppfyllelse.
som ett trollspö som slänger lite rosa glitter över mig vart jag än går.
livet är ett tomtebloss. mysigt och lite crazy!

idag har varit en mysig dag. vaknade med malin i hennes säng. gick till hennes jobb i solen i varma kläder.
gick en sväng på karl johan med mimmi och hennes dotter malin.
åkte till jobbet och har mest diskuterat livsfrågor och muslimsk tro idag.
jag gillar det. mitt jobb!
man går och plockar lite, lägger saker på plats, tar lunch med någon man gillar, man plockar lite till, diskuterar djupa diskusioner med sånna som är lite trötta på att jobba och hellre snackar, tar en te och frukt pause, snackar lite till, skrattar lite, hjälper en kund eller två, slutar.

alla datum hemme förvirrar mig. tror bara jag stannar i sverige över helgen. helt plötsligt blev kick-offen flyttad och jag behöver ju jobba. har dessutom gett upp matten. det får bli nästa höst. jag klarar den inte. det känns som en lättnad. yej!

nu ska linda sova. hon är trött. det är kallt.

pussokram alla godingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback