nya zealand.

jag är här och har det helt fantastiskt. vi bor flott och har otroligt trevliga värdar. vädret är som svensk sommar, blå himmel och sol. vattnet är blåar än jag trodde var möjligt och landskapet häftigt med små berg man kan vandra upp på här och där på stranden.

igår var vi helt slut när Daniel hämtade oss på flygplatsen och somnade vid 9 på kvällen. jet-lag är inget att skoja om! Det är 3 timmar med bil från Auckland till Papamoa där vi befinner oss nu. Vägen var öde och det fanns nästan inga hus. bönder, kor och får.
stället vi är på nu är som mallorca, det känna märkligt att folk faktiskt bor här.
vi har stranden 3 minuter bort, utsikt från köket, tennisbana och uteplats. jag ska lägga upp bilder så ni kan bli lite anvundsjuka.

jag använder solskyddsfaktor 30, vilket aldrig har hänt. dels för att inte bli röd direkt och dels för att här inte finns något ozonlager.

idag åkte daniel och carro till auckland, de ska på julfest ikväll. så vi har följt med Karli och hennes kille till ett ställe som heter the mount och har en söt lite gata med surfshops och restauranger. vi gick en sväng med dom sen solade vi och badade (vattnet är dock kallt, 17 grader), gick en promenad och träffade upp de andra två för en drink och lite biljard.

livet är fint!
fucking fantastic!

ha de bäst!
pussokram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Gud va härligt det låter, men farligt utan ozonlager!!? Smörj dig ordentligt! Här i karlstad är det nio minus och riktigt vinterväder! Jag njuter ;) Skolan är slut och nu blir det lite välförtjänt slapping över jul! ta hand om dig och dom andra! stor kram

2009-12-18 @ 16:05:58
Postat av: Ninni

Hej Linda. Det låter helt underbart med Nya Zealand. Jag skulle verkligen vilja åka dit. Alla här i Kärråkra önskar dig en jättemysig jul. Vi tänker på dig. Tusen kramar.....till dig

2009-12-22 @ 08:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback