imorn ska vi norrut!

nu har vi varit i Ayuttaya i 2 dagar och imorn tidigt aker vi vidare mot Chian Mai som liugger valdigt langt norrut i Thailand. Har ar vi inbokade pa trekking i 3 dagar, ska bli sjukt skoj!

Denna stad, Ayuttaya, var inte nagon hit. Skitig storstad som ar en o med 3 kanaler som gar runt staden. Vi tog en battur idag runt hela i egen bat jag o lisa. Det tog en timme! Men vi sag mkt missar och stora skillnader i hur folket lever.
Igarkvall var vi pa marknad och sag larver och kakelackor, friterade, och jag mar daligt bara jag tanker pa de! Ler!
Ibland maste jag nog erkanna att jag ar lite for vaskerlandsk ibland.
Sa idag har vi atit banana split och pommes!
Massa gamla ruiner har vi med sett...

Och jag, Linda Roos, har fatt solallergi. Har roda utslag pa massa stallen och det kliar sa fruktansvart mkt. Varmen och allt salt gor inte saken battre. Var inne hos en go dam pa ett apotek idag o hon sa direkt att det var allergi sa jag fick medicin och en gel.
Kanns battre men det ar fortfarande irriterat.

Jaja, nu ska jag satta mig och gora en del viktigt mail om adressandring hemma. Sen ska vi hem och sova.

Ser inte fram emot en 12 timmar tagtur imorn... men de kommer vara skont att va framme!!

Saknar er darhemma!!
KRAMAS I MASSOR!!!

Kommentarer
Postat av: Marina

Hej gumman! herreb gud vad tiden går fort hade faktiskt glömt att du varit iväg sen den 11e. inte bra måste skärpa mig...tråkigt att du har fått sol allargi annars låter det som du har det bra..hade gärnat velat se lite bilder så man kan får en bättre uppfattning om alla era äventyr =)ha det jätte bra många pussar och kramar

2008-01-22 @ 18:54:46
Postat av: Carro

Hej älsklingen!
Ja det låter lite illa med allergi, hoppas du snart blir fri från det! Solen där tar annorlunda i jämförelse med hemma. Idag har det varit lite kallare så vi har haft blå himmel o sol, jippie, medicin för humöret. Vi hade spinning idag med Olle (spin-Olle har blivit ett nytt utryck här, haha, komiskt!) Tänker på dig en snutt var dag, o hoppas du har det bra. Lisa verkar vara en go tjej, kul att läsa hennes inlägg också, jag gillar filosofiskt snack :O) Suck har massor att göra denna veckan...o inga klara besked fick jag heller när jag ringde runt till praktikplatser idag..blö!! O nu e jag lite nervös över mitt "personlig utvecklings samtal" med vår coach imorgon, Im first up. Nu ska jag läsa "att växa som vuxen" bra bok vi läser i psykologin/kommunikationen..ger en o annan tankeställare, I like. Puss min tuss. Läs du med en bra bok så blir tågresan kortare. KRAMKRAMKRAMKRAMKRAM

2008-01-22 @ 22:33:02
Postat av: Carro igen

STOR SORG min älsklingsskådig heath ledger är DÖD!! Lilla söta Emma i min klass kom idag till frukosten alldeles tårögd o berättade för mig, hon delade min åsikt kring hans storhet (hihi) så det blev allt en trög start imorse vill jag lova.Sorgligt. Men stunden efter hade jag mitt peronliga utvecklingssamtal med Anna vår coach, fantastik härlig tjej. Jag fick med mig så mkt av det, wow. Så mår bättre igen nu...O sen en sak till, Lisa i min klass fick sin son igår, 3 veckor för tidigt!! Men han e jättefin! Kram tjejen

2008-01-23 @ 15:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback