hjärta

det är med lite vemod i kroppen som jag skriver ett inlägg denna dag. för det finns många minnen kopplade till denna dag.

när vi var små bakade mamma alltid en tårta och la gelehjärtan på den. det var gott och gulligt. min mamma är så sjukt omtänkssam. och idag vet jag att hon ska sitta själv. för pappa fick ett akutuppdrag till norrköping. och mamma som alltid brytt sig så mkt, vem ska hon nu bry sig om. ok, sig själv och våra djur. men jag vet att hon vill ha en bra kväll, gå på restaurang med den hon faktiskt älskar. som är min pappa.

sen minns jag alla hjärtan man gjorde när man var liten. och speciellt alla jag gjorde till patrik, för han var den enda. och ett jag gjorde, gjorde jag i syslöjden. jättefint och det stod: I love you patrik på det. men jag vågade aldrig ge det till honom. jag har det fortfarande i min hemliga kista. nrä jag blev äldre sådär 12 var jag helt säker på att det ändå skulle bli vi, för våra planer på att gifta oss var ju bestämda sen länge. och då tänkte jag att när vi varit gifta ett tag ska jag ge honom det hjärtat och berätta historien. hm, vi kommer nog inte gifta oss men det är ju ett gulligt minne det med.

sen minns jag min allra första riktiga kärlek. mats. och han är nog nästan den enda som faktiskt gav mig en ros på alla hjärtans dag. och den var jättefin och var glittrig. jag torkade den och sparade den. tror dock inte den finsn längre men gud så kär jag var.

mitt sista minne för dagen får bli till den enda jag älskade. andi. jag var i schweiz förra året denna dagen. vi bodde i deras fantastiskt vackra hus och åkte massa skidor. andi hade bokat bord på en restaurang. och vi skulle åka kälke någon timme innan i en av Schweiz längsta kälkbackar. det var helt sjukt roligt, vi trillade nog av minst hundra gånger och det gick läskigt fort. i termobyxor gick vi sen till den lilla byn där vi bokat bord. det var helt underbart, litet mysigt och olika våningar. vi beställde in ett jättegott rött vin och åt god mat. detta var ett lyckligt ögonblick i vårt ganska jobbiga förhållande. eller som vanligt var det väl jag som var jobbig men det hör inte till här.

idag vaknade jag med en människa jag tycker mer och mer om för varje dag som går. jag fick en kyss på pannan och du är det finaste som finns. verkligen.

denna dagen ska jag bara göra trevliga saker, eller nu ska jag räkna lite matte. så jag får gott samvete. sen ska jag och caroline gå och träna. får se hur mkt jag orkar, kroppen är inte helt pigg än. sen är det middag med henne som gäller. vi ska laga nåt riktigt gott!!

så hoppas jag att denna dagen blir minnesvärd. även om jag just nu känner mig lite ledsen till mods. det känns alltid så vemodigt att sitta ensam när massa minnen trillar fram. skulle gått till skolan. men nu har vi ju ändå slutat så det är ändå för sent.

ha en fantastisk alla hjärtans dag!

puss


Kommentarer
Postat av: Marina

En massa pussar och kramar till en kär vän på denna kärlekens dag. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback